Zoals al in de inleidende tekst vermeld zijn wij (VNG-BKWI en het Inlichtingenbureau) gestart met de doorontwikkeling van de gegevensuitwisseling die nodig zijn om te voldoen aan de Wgs/Bgs.
In fase 1 zijn een aantal bronnen ontsloten om gegevens op te halen over inkomen, vermogen en schulden. Nu is het de bedoeling om te inventariseren welke gegevens de schuldhulpverlener (nog meer) nodig heeft om de Toegang en het Plan van Aanpak op te kunnen stellen.
Uw input als schuldhulpverlener is erg belangrijk, daarom willen we u vragen mee te denken welke gegevens u nodig heeft.
#1
Gebruikt u al één van de onderstaande systemen en/of mogelijkheden om gegevens op te vragen?
#2
Maakt u gebruik van SUWInet-Inkijk (of via Wgs-inlezen) van het BKWI, dat is mooi! Via SUWInet-Inkijk kunt u nu al de volgende bronnen raadplegen: GSD-UWV-SVB-DUO-BRP-Kadaster-RDW en de KVK. Is de informatie die u nu opvraagt bij deze bronnen voldoende om het Plan van Aanpak op te stellen?
#3
Welke informatie/gegevens mist u nu nog en van welke bronbij gebruik van SUWInet-Inkijk/WGS-inlezen?
U maakt gebruik van het Portaal Schuldhulpverlening van het Inlichtingenbureau om de beslagvrije voet te berekenen en/of gegevens op te halen bij de Belastingdienst. Is de informatie die u nu opvraagt in dit portaal voldoende om het Plan van Aanpak op te stellen?
#4
Beslagvrije Voet berekening - Is de informatie die u nu opvraagt bij deze bronnen voldoende om de beslagvrije voet in acht te nemen als onderdeel van het Plan van Aanpak?
#5
Gegevens van de Belastingdienst (particulieren en ondernemers) - Is de informatie die u nu opvraagt bij de belastingdienst voldoende om het Plan van Aanpak op te stellen?
#6
Ondanks alle goede voornemens om de inwoner te ontlasten voor het aanleveren van informatie blijven er toch nog gegevens over die u bij de inwoner opvraagt, welke zijn dat?
#7
Heeft u bij vraag 1 ‘anders’ ingevuld? Dan zijn wij erg benieuwd hoe u aan de informatie komt om het plan van aanpak op te stellen. Wilt u dit met ons delen? Op die manier kunnen wij uw ervaring misschien delen met anderen.
#8
Voor het opstellen van het plan van aanpak moet u als schuldhulpverlener al die informatie ergens vandaan halen. Dat is flink ‘harken’. Welke bronnen zou u willen bevragen (die er nu nog niet zijn) om al die informatie op te halen? En kunt u dan aangeven per bron welke informatie u wilt hebben?
#9
Graag vraag ik u onderstaande contactgegevens in te vullen
Nogmaals bedankt voor uw reactie! Met uw input kunnen wij aan de slag. Als u op de hoogte wilt blijven vergeet u dan niet aan te melden via schulden@vng.nl o.v.v. Klankbordgroep Doorontwikkeling Gegevensdelen.